CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Zikir Terapi by Hafiz Hamidun

Assalamualaikum para pembaca sekalian.. 

Apa khabar di malam hari? Harap-harap saudari/saudara sekalian berada di dalam keredhaan Allah sentiasa hendaknya... Aku akan sering mendoakan kalian agar sentiasa berada dibawah rahmatNya.. Apa agaknya yg ingin dibicarakan hari ini ya? huhu......

Aku sering mengingatkan diriku ini.. Agar aku tidak "berubah" menjadi "orang lain" .. Maklumlah, banyak juga kedengaran (radio-radio) rosak (hehee) yg sering mengatakn yg aku ni sering berubah rubah... Subhanallah... Aku sahaja yang mengerti perasaan ku dikala ini.. Apa sahaja yg dilalui oleh diriku ini.. Perubahan apakah yang dimaksudkan itu? Aku juga kurang mengerti.. 

 Tetapi aku tidak mengambil tahu semua itu.. Kerana ini adalah DIRIKU.. Aku tahu apa yang aku lakukan.. dan aku yakin & pasti dengan apa yg dilakukan.. In other hand, TAKDIR ALLAH yg telah menentukan segala galanyaa :) Aku asti, ada jalan keluar untuk segala masalah.... Aku yakin dengan semua yg terjadi ada hikmah disebaliknya..

 Aku sering terfikir.. Dan disebabkan aku sering berfikir, banyak jugalah "ENCIK ALIEN" yang tidak pernah diundang sering menimbul. hehe. Joking... Aku sering menangis kerana aku buntu dengan masalah ku ini... In other hand, aku tak tahu nak selesaikannya sepatah harem..  Orang tua juga ckp, slah satu pengubat masalah adalah dengan menangis.. Orang putih pulak ckp, selepas kita menangis, kita adalah orang yg baru.. Kenapa? Sebab kita adalah orang lain (kuat) untuk menghadapi masalah itu.. 

 Aku juga sering dilanda kesedihan, apabila Hamba Allah ini ingin menumpang kegembiraan dlam keluarga ku ini.. Bukan aku marah, tetapi aku sering lihat ahli keluarga ku ini menunjukkan kelainan dalam dirinya.... Aku juga sering tertanya tnya kenapa mesti dia memilih keluargaku ini? Kurangkah keluarga Bahagia diluar sana? Kenapa harus dia memilih kami? Inilah yg dinamakan cubaan dalam kehidupan ku.. 

Entahlah...

Sukar untuk ku gambarkan, apa yg terjadi.. Aku hnya remaja yg berumur bawahan yg menyukarkan aku untuk berhadapan dengan mereka.. Aku sentiasa berdoa kepada Allah, supaya mereka diberikan cahaya Keimanan yg mantap.. InsyaAllah... Aku yakin, Kuasa Allah amatlah hebat! Tetapi, sampai bilakah harus aku melihat kemungkaran ini? Aku tak nak terlibat sama Tuhan !

 Jika hendak bercakap mengenai soal Agama, aku yakin , dia mengetahui lebih berlipat kali ganda daripada aku.. Tetapi, kenapa mereka tetap melakukan ini? Yang hanya ingin menggembirakan hati masing-masing, tanpa terfikir soal Agama, pasangan, anak-anak.. Kenapa Ya Allah... Adakah dosa seseorang keluar berjalan dengan orang lain tanpa diketahui oleh pasangannya? Dosakah Allah?

 # Hari-hariku, aku tetap laksanakan dengan sebaiknya... Wallahualam .. xoxo